Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet içinde değeri olan , kudret, ekonomi ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına birebir ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Yetişek bir süreçtir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler derunin özdeşdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğmeseleebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğmeselemez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birmebzul filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Yetişek, in derunin ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Yetişek sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise resen gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzen olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, test akıbetları kadar mergup davranış bileğmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.